Blog poswiecony tematyce marketing-mix, sprzedazy, programow lojalnosciowych, marketingu relacji oraz innowacjom.
Blog > Komentarze do wpisu

Jaka jest rola marki w ujęciu strategii rynkowej - część 2

 W efekcie walczymy o silną markę, czyli o:

- czynniki, które są kluczowe do wyboru danej marki w naszym targecie

- świadomość marki

- o percepcję naszego klienta w jaki sposób postrzega markę

- o lojalność w stosunku do marki i w konsekwencji  o jej wartość.

Silna marka wspiera firmę pod względem:

- efektywności kosztowej

- możliwości sprzedawania produktów premium

- jej wartości

- zwiększenia udział w portfelu zakupów

- elastyczności

Z punktu widzenia finansowego marka:

- zwiększa ROI

- zwiększa cash flow

- redukuje ryzyka związane z cash flow

- zwiększa wartość marki

 Co marka umożliwia?    

  1. Jeżeli rynek posiada produkty, które charakteryzują się podobnymi korzyściami funkcjonalnymi, ceną i ryzykiem jakie klienci ponoszą, to marka potrafi poprzez dobre pozycjonowanie najskuteczniej dotrzeć z komunikatem do węższej grupy docelowej i wygrać percepcję klienta.np. cafenews.pl, bo lubię czytać; nf.pl Portal wiedzy dla ludzi biznesu.           

 Czy możemy wyobrazić sobie użytkowników, którzy będą identyfikować się z jednym lub drugim komunikatem lepiej?     

  1. Jeżeli twój produkt posiada korzyści to efektywnie możesz je zakomunikować poprzez obietnicę na poziomie  marki. np. czy lepiej jest powiedzieć, że samochód ma ABS czy lepiej pokazać markę, która jest wrażliwa na pragnienia związane z potrzebą bezpieczeństwa? 
  2. Jeżeli dla biznesu ważne jest efektywne pozyskiwanie lub utrzymywanie klienta to marka jest efektywną platformą komunikacji z klientem np. marka potrafi przyjąć postawę człowieka, bo posiada w sobie pewną osobowość i wartości, które identyfikują się z tym człowiekiem. Czy wizerunek marki, który jest podobny do wizerunku danej osoby pomoże w przekazywaniu tej osobie określonych informacji?     
  3. Jeżeli oczekujemy szybkiego wdrożenia na przykład nowych produktów to pod marką odbywa się to o wiele szybciej np. czy właściciel sklepu detalicznego wprowadzi na ekspozycję produkt nieznanej marki czy produkt pod marką, pod którą inne produkty świetnie się sprzedają?

Jakie są wyzwania związane z marką?

1.            Wysoki zwrot z zainwestowanego Cashu

2.            Szybszy obrót gotówką

3.            Konsolidacja klienta na poziomie globalnym

4.            Zarządzanie dystrybucją i konkurencją

5.            Tworzenie marek własnych    

Marka tworzy dodatkową wartość produktu i buduje wokół niego zaufanie!!! Myślę, że można ją porównać do handlowca, który przy pierwszym kontakcie z klientem nie sprzedaje, ale buduje pozytywną relację psychologiczną...  

          

  
środa, 08 kwietnia 2009, thinkthemarketing

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: