Blog poswiecony tematyce marketing-mix, sprzedazy, programow lojalnosciowych, marketingu relacji oraz innowacjom.
Blog > Komentarze do wpisu

Czy Polska jest skazana na innowacje?

Kryzys zmienia preferencje klientów i jest szansą na wejście z czymś nowym. To świetny czas na innowacyjne pomysły, zbudowanie kontaktów, stworzenie świadomości marki...

W tym okresie silne, duże marki są uśpione i zajęte optymalizacją biznesu a mniejsze, elastyczne firmy szybciej i taniej mogą dostosować ofertę do nowych oczekiwań klientów.

W związku z tym myślę, że trzeba być czujnym i zbadać nową sytuację na rynku.

Pytanie w jaki sposób wzbić się na szczyt i osiągnąć sukces?

Ostatnio przeprowadzono test i zadano pytanie zespołowi, aby podał maksymalną ilość pomysłów na wykorzystanie butelki.

Najlepsza osoba podała 19 pomysłów, ale średnia wyszła na poziomie 9. Następnie zorganizowano zespół i w odpowiedni sposób zarządzono procesem kreatywnego poszukiwania pomysłów. W efekcie zespół wypracował ponad 60 pomysłów!!! Czy to oznacza, że firma może być kilku krotnie bardziej kreatywna jeżeli jest zarządzana w odpowiedni sposób i w efekcie przynosić kilkukrotnie większe efekty?

Tak i nie. Mądrzy ludzie nie gwarantują, że firma jest mądrze zarządzana. Kreatywni ludzie nie gwarantują, że firma będzie generowała dużo innowacyjnych pomysłów...

Z drugiej strony można stworzyć zespół składający się z generatorów pomysłów, ludzi od koncepcji i optymalizacji oraz tych, którzy są świetni w implementacji... co na pewno przybliży nas do sukcesu.

W tym miejscu zadaję sobie pytania na co trzeba zwrócić uwagę:

1. Czy jesteśmy mentalnie przygotowani na zmianę?

2. Czy kultura organizacyjna wspiera kreatywne osoby i pozwala im popełniać błędy?

3. Czy menedżerom pozwala się generować pomysły „od dołu” – od swoich podwładnych?

4. Czy menedżer ma czas by opierać się na wiedzy swoich ekspertów, bo może wymaga się od niego, że ma być ekspertem w każdej dziedzinie i w każdym momencie...?

5. Czy możemy wtedy liczyć na to, że stworzymy organizację samouczącą się?

6. Czy pracownik, który będzie miał szansę i czas na samodzielne przeanalizowanie sytuacji w efekcie dostarczy firmie wartość dodaną..?

 

Moim zdaniem w tym przypadku warunkiem koniecznym innowacyjnego myślenia w firmie jest stworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej, za którą odpowiedzialne są kluczowe osoby we firmie...

 

środa, 17 czerwca 2009, thinkthemarketing

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: