Blog poswiecony tematyce marketing-mix, sprzedazy, programow lojalnosciowych, marketingu relacji oraz innowacjom.
Blog > Komentarze do wpisu

Programy lojalnościowe - miękkie podejście do tematu

Moje ostatnie przemyślenia po II konferencji programy lojalnościowe w sieciach handlowych i usługowych dotyczą między innymi miękkiej strony związanej z tą tematyką.

Tak myślę, że fajnie dyskutować o „twardej stronie” realizacji programów lojalnościowych, bo Polska to bardzo pragmatyczny kraj. Potwierdza to fakt, że najlepiej w Polsce sprzedają się szkolenia głównie „twarde” i zdecydowanie słabiej „miękkie”.

Pomimo, że wszyscy mają świadomość inteligencji emocjonalnej, roli menedżerów, którzy mają być couchami... i tak liczą się racjonalne argumenty – analizy...

Kiedy współpracowałem z amerykańskim menedżerem mówił: „Wy Polacy 90% czasu poświęcanie na pracy przy komputerze a 10% na angażowaniu innych w to co robicie. Efekt jest taki że 90% waszych pomysłów ląduje w śmietniku...”.

To dowodzi, że może powinniśmy skupić się bardziej na pracy zespołowej i tworzeniu takiej kultury organizacyjnej, która sprzyja kreatywności... Na nic narzędzia, metodologie i górnolotne hasła kiedy nie wykreowaliśmy odpowiednich zachowań wewnątrz firmy, by firma była efektywna – szybko reagowała na zmieniające się warunki otoczenia oraz elastycznie dopasowywała się do sytuacji

Krótko mówiąc – najpierw wizja i odpowiednia kultura organizacyjna, później ludzie a na końcu narzędzia.

Zachęcam do dyskusji jak stworzyć fundament, by takie projekty strategiczne jak programy lojalnościowe przynosiły maksymalny efekt.

 

środa, 03 czerwca 2009, thinkthemarketing

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: