Blog poswiecony tematyce marketing-mix, sprzedazy, programow lojalnosciowych, marketingu relacji oraz innowacjom.

Wpisy z tagiem: hale przemysłowe cennik

poniedziałek, 16 lutego 2009

Myślę, że w tym roku należy skoncentrować się na tych działaniach, które wprost będą stanowiły wartość dla klienta.

Kolejną ważną rzeczą jest to, że większość przedsiębiorców będzie koncentrowała się na redukcji kosztów, poprawieniu efektywności i wypracowaniu dźwigni finansowej z posiadanych aktywów. Nikt nie liczy na prosty zysk i pewny dochód, ale czy redukcja kosztów, którą stosują wszyscy wyróżnią nas na tle konkurencji? Można spojrzeć na to w inny sposób – możemy zwiększyć wydajność pracy przez optymalizację zasobów i przy okazji wzmocnić organizację.

Jak budować relacje z Klientem?  Zgodnie z trendem Generacji G myślę, że warto postawić na zaufanie. Wynika to z tego, że pewnie większość z nas myśli, że nie może pozwolić sobie na błąd i dlatego podejmuje współpracę tylko ze sprawdzonym partnerem. Możemy pewnie używać różnych technik takich jak reguła podobieństwa itp., ale moim zdaniem wygra ZAUFANIE. Z drugiej strony to czas na zrewidowanie i zoptymalizowanie portfela dostawców…

Pewnie sprawdzi się również zasada, w której gdy coś dajesz to spodziewaj się, że coś otrzymasz. Myślę, że to jednak za mało - wygrają ci handlowcy, którzy dadzą szybciej trochę więcej. Na przykład generalni wykonawcy, którzy budują hale przemysłowe oferują wartość dla iwnestora - koncepcja gratis, wizualizacja 3D za darmo...

Z pewnością klienci będą bardziej oblegali najtańsze discounta jak Biedronka…, ale nie zapominajmy, że wzrośnie sprzedaż bardzo ekskluzywnych produktów takich jak jachty…  

Zaobserwowałem również ostatnio większe zainteresowanie do działań barterowych „Jeżeli nie sprzedam czegoś za kasę to chociaż uda mi się wymienić to na inny towar”.  Do tego z pewnością firmy będą chciały zaoszczędzić pieniądze, więc mniej będą outsourcingować usługi a więcej realizować zgodnie z zasadą DIY.  

Czy ludzie będą spędzać więcej czasu w domu, aby zaoszczędzić na podróżach? Czy można na tym zarobić ? J

Będziemy bardziej podatni i wrażliwi na społeczne potrzeby. Stąd wszelkie inicjatywy związane z ochroną środowiska…mogą przynieść wymierne efekty nie tylko wizerunkowe, ale również sprzedażowe.

Może warto zainwestować w segmenty, które mają rozwijać się również w tym roku…